----- Reklama -----

W galerii i na ulicy: Sacrum Profanum powraca do Krakowa 

AK
AK

Stolica Małopolski ponownie otwiera się na nowe doświadczenia oraz muzykę w przestrzeni miejskiej. Pomiędzy 6 a 11 listopada festiwal Sacrum Profanum ożywi dźwiękami charakterystyczne dla Krakowa miejsca: Cricotekę, MOCAK, Błonia, Kopiec Krakusa czy Rynek Główny.

----- Reklama -----

Muzyka w dialogu z przestrzenią miejską

Tegoroczna, 23. edycja festiwalu koncentruje się na improwizacji, intuicji, interakcji oraz inspiracji. W programie wydarzenia znajdują się propozycje, które wymykają się prostym definicjom koncertu – publiczność doświadczy muzyki w dialogu z teatrem, performansem, literaturą, sztukami wizualnymi oraz przestrzenią publiczną (projekty site-specific). 

– Sacrum Profanum od lat cieszy się z obecności stałej publiczności: nie tylko zresztą z Krakowa, ale i miłośników muzyki aktualnej z całej Polski. Co roku także spotykamy odbiorców spoza kraju: turystów poszukujących wartościowej oferty kulturalnej. Między innymi dlatego również eksponujemy w programie festiwalu Kraków, łącząc formę koncertów z doświadczeniem miasta: takie będą koncerty site-specific (wpisane w tkankę miasta): na Błoniach, Kopcu Krakusa czy Marsz Niepodległej Muzyki do Rynku Głównego. Wierzymy, że zaskakujący efekt takich wydarzeń pozostawi trwałe wrażenie w odbiorcach – podkreślał dla KR24.pl Krzysztof Siwoń, PR Manager Sacrum Profanum. 

Improwizacja w nowoczesnym wydaniu 

Centralnym punktem festiwalu będzie instalacja dźwiękowa Konrada Smoleńskiego Everything Was Forever Until It Was No More, która w 2013 roku reprezentowała Polskę na Biennale w Wenecji. Monumentalne dzieło, oparte na brzmieniu spiżowych dzwonów i ścian głośników, stanie się miejscem codziennych InstaImprowizacji – spotkań artystów improwizatorów, którzy nigdy wcześniej ze sobą nie występowali. Wśród nich znajdą się Marek Pospieszalski (rezydent tegorocznej edycji Sacrum Profanum), Jérôme Noetinger, Colin Webster, Marshall Trammell, Mariam Rezaei, Jakob Kullberg, Cath Roberts, Guilhem Lacroux, Maja Ratkje i Yann Gourdon. Jak podkreślają organizatorzy, improwizacja stanie się w tym roku głównym językiem festiwalu. 

----- Reklama -----

– Sacrum Profanum to wiara w intuicję: w twórczy gest i nieuchwytną siłę sztuki, która poszerza nasze odczuwanie […] Chcemy również inspirować publiczność, także tę najmłodszą, do opisywania i rozumienia muzyki jako języka opisu otaczającej rzeczywistości – takim zaproszeniem do wielozmysłowego doznania będzie spektakl „Frajda Granda Bzik”, który odbędzie się 9 listopada w Cricotece – komentował specjalnie dla nas Krzysztof Siwoń. 

Więcej informacji można znaleźć na stronie festiwalu.

Aleksandra Kubas 

Quick Link

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *