Kierowcy mogą już korzystać z nowego, półkilometrowego odcinka jezdni pomiędzy mostem na Dłubni a ul. Petofiego w Nowej Hucie. To pierwszy etap rozbudowy ulicy Okulickiego w ciągu trasy S7, łączącej Kraków z Warszawą.
Tymczasowy układ ruchu
Na otwartym fragmencie obowiązuje ruch jednokierunkowy po jednym pasie w każdą stronę. Docelowo jezdnia pomieścić ma po dwa pasy w kierunku centrum Krakowa, co znacząco zwiększy przepustowość i poprawi komfort podróżowania.
Czytaj także: Napędził wszystkim strachu! Co się stało w oczyszczalni ścieków w Nowej Wsi?
Budowa trasy S7 w Nowej Hucie
Za udostępnionym odcinkiem kryje się skomplikowany proces inżynieryjny – w ciągu 5 km od węzła Mistrzejowice do nowohuckiego węzła realizowanych jest aż 29 obiektów mostowych, wiaduktów i estakad. Prace wymagają relokacji licznych sieci: wodociągowych, kanalizacyjnych, ciepłowniczych, gazowych oraz energetycznych różnego napięcia.
Kolidujące z transportem miejskim
Nowy odcinek nie tylko przecina rzekę Dłubnię, ale i krzyżuje się z torami kolejowymi i tramwajowymi. Z myślą o pasażerach komunikacji miejskiej powstały dwa wiadukty tramwajowe, a nad torami kolejowymi zaprojektowano estakadę o długości niemal 2 km.
Czytaj także: Opóźnienie remontu Mostu Grunwaldzkiego. Już jest źle, co będzie w październiku?
Harmonogram otwarć
– Grudzień 2024: uruchomienie pierwszego 13,3-kilometrowego odcinka od węzła Widoma do Mistrzejowic
– Koniec 2025: planowane udostępnienie 2-kilometrowego fragmentu między Grębałowem a Nową Hutą
– Druga połowa 2026: zakończenie prac i otwarcie węzła Mistrzejowice, domykające IV obwodnicę Krakowa
Czytaj także: Brakuje pieniędzy na in vitro w Małopolsce. A szkoda…
Przebudowa ul. Okulickiego i Łowińskiego to kluczowy element krakowskiego odcinka S7. Po ukończeniu wszystkich etapów kierowcy zyskają niezakłóconą trasę z Nowej Huty do centrum miasta i dalej – w kierunku Warszawy.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas na Facebooku!