Dzieje się! Jak wynika z najnowszego, lipcowego raportu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne SA w Krakowie jest najbardziej aktywną jednostką transportu miejskiego w Polsce na Facebooku.
„W lipcu 2024 roku pozycję lidera pod względem liczby interakcji zdobył profil Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego SA w Krakowie. Wygenerował aż 19 tys. interakcji. Wynik ten zdecydowanie wyróżnia się na tle innych analizowanych profili i potwierdza wysoką skuteczność komunikacji krakowskiego MPK. MPK Kraków wyraźnie dominuje, przyciągając uwagę i angażując społeczność w sposób, który powinien być wzorem dla innych miast” – czytamy w raporcie.
W raporcie nie policzono ile z tych interakcji miało pozytywny charakter, a ile negatywny. Z komunikacją miejską trochę jak z dostawcami innych usług. Nikt nie pochwali na Facebooku tramwaju, który przyjechał punktualnie. Ale spóźnienie często bywa powodem do dyskusji.
Niemniej trzeba pochwalić MPK za aktywność i komunikację z fanami. Oby nie chowano głowy w piasek także przy trudnych tematach.
Dla porównania drugi w zestawieniu profil MPK Wrocław osiągnął 8,2 tys. interakcji, a trzeci – profil Warszawskiego Transportu Publicznego tylko 5,5 tys. interakcji.
Krakowskie MPK notuje także najlepsze wyniki, jeśli chodzi o przyrost odbiorców. W lipcu miejski przewoźnik zdobył aż 366 nowych fanów. Drugie miejsce należy do Warszawskiego Transportu Publicznego (+210 osób), a trzecie do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Lublinie (+192 osób).