Tramwaj na Górkę Narodową stał się najpopularniejszą linią w całym mieście. Dane z urzędu miasta pokazują, że miesięcznie przewozi 750 tysięcy pasażerów. To oznacza, że codziennie z połączenia korzysta około 25 tysięcy krakowian.
Mieszkańcy najchętniej wsiadają na przystankach „Papierni Prądnickich” i „Pachońskiego P+R”. Każdy z nich obsługuje po 6 tysięcy osób dziennie w dni robocze. Duże zainteresowanie budzi także przystanek końcowy „Górka Narodowa P+R”, gdzie codziennie wysiadają 4 tysiące pasażerów.
Trzy linie obsługują trasę
Połączenie zapewniają linie numer 18, 50 oraz tymczasowa 75. W dni powszednie ulicami Krakowa jeździ 51 tramwajów, a w weekendy liczba ta spada do 20 składów. Miesięcznie tramwaje pokonują łącznie 63 tysiące kilometrów, wykonując 15 tysięcy kursów.
Pasażerowie podróżują głównie nowoczesnymi wagonami Stadler Tango, które krakowiana znają jako „Lajkoniki”. Na torach pojawiają się też „Krakowiaki” marki Pesa oraz Bombardiery.
----- Reklama -----
Parking zachęca do zmiany środka transportu
Trasa działa w pełni od stycznia 2024 roku. Wtedy uruchomiono dworzec przesiadkowy z parkingiem Park & Ride, który oferuje 465 miejsc dla kierowców. Dzięki temu mieszkańcy północnych dzielnic mogą zostawić samochód i dojechać do centrum tramwajem.
Magistrat podkreśla, że inwestycja usprawniła komunikację w rejonie Krowodrzy i Górki Narodowej. Liczba pasażerów potwierdza, że mieszkańcy czekali na to połączenie.



