Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic idzie zgodnie z planem. We wtorek, 20 sierpnia, rozpoczęto kolejny etap prac, który polega na montażu prefabrykowanych płyt torowych na pętli w Mistrzejowicach.
Zastosowanie technologii ERS, czyli systemu przytwierdzenia szyny w otulinie, pozwoli na stworzenie trwałej nawierzchni torowej. Takie rozwiązanie zapewnia redukcje wibracji oraz hałasu generowanego przez przejeżdżające tramwaje, co zapewni komfort życia mieszkańców okolicznych terenów. Jest to jeden ze sposobów budowy współczesnych torowisk.
Niewybuchy na terenie budowy pętli
W związku z licznymi niewybuchami znalezionym na terenie budowy pętli tramwajowej w Mistrzejowicach, nad pracami wciąż czuwają zespoły saperskie. Podczas robot ziemnych specjaliści prowadzą kontrole każdej warstwy gruntu w trakcie wykopu. W trosce o bezpieczeństwo mieszkańców, a także pracowników budowy ten proces musi być przeprowadzany z jak największą dokładnością. Dlatego też, mimo że ma to wpływ na tempo realizacji, tak rygorystyczne środki bezpieczeństwa są kluczowe dla pomyślnego zakończenia inwestycji.
W ciągu postępu prac w ramach inwestycji KST IV Tramwaj do Mistrzejowic w zeszłym tygodniu z krajobrazu ulicy Dobrego Pasterza zniknęła stara stacja transformatorowa. W trakcie długiego weekendu mieszkańcy ul. Meissnera 4–6 mogli już cieszyć się częściowo oddanym do użytkowania parkingiem. Wkrótce prace na tym obszarze zakończą się w całości. Mieszkańcy ul. Meissnera 4–6 wciąż mogą korzystać z udostępnionego parkingu na ulicy Pilotów.
fot. /Tramwaj do Mistrzejowic/
Źródło: Tramwaj do Mistrzejowic