Co się dzieje na budowie linii Podłęże – Piekiełko? Układają nowe tory

FK
FK

Na odcinku linii kolejowej nr 104 między Limanową a Klęczanami trwają intensywne prace. To kluczowy etap miliardowego projektu Podłęże–Piekiełko, który usprawni podróże między Krakowem, Sądecczyzną i Podhalem.

Modernizacja linii 104

PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowują 3,5-kilometrowy fragment torów. Część trasy powstaje w nowym śladzie. Prace pozwolą podnieść prędkość pociągów do 160 km/h.

Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce

Pod Pisarzową drążą tunel TBM-y „Jadwiga” i „Kinga”. Ich zadaniem jest wydrążenie prawie 4-kilometrowego tunelu dla ruchu pasażerskiego i ewakuacyjnego. Inwestycja połączy 16 tuneli o łącznej długości 21 km oraz cztery ewakuacyjne.

Korzyści dla podróżnych

Po zakończeniu prac w 2026 r. pociągi z Krakowa do Nowego Sącza będą jeździć w ok. 60 minut. Podróż do Zakopanego skróci się do 90 minut.

Wartość i termin realizacji

Projekt Podłęże–Piekiełko kosztuje 1,93 mld zł netto. PKP PLK zapowiadają zakończenie wszystkich prac do końca 2026 r.

Quick Link

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *