Na odcinku linii kolejowej nr 104 między Limanową a Klęczanami trwają intensywne prace. To kluczowy etap miliardowego projektu Podłęże–Piekiełko, który usprawni podróże między Krakowem, Sądecczyzną i Podhalem.
Modernizacja linii 104
PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowują 3,5-kilometrowy fragment torów. Część trasy powstaje w nowym śladzie. Prace pozwolą podnieść prędkość pociągów do 160 km/h.
Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce
Pod Pisarzową drążą tunel TBM-y „Jadwiga” i „Kinga”. Ich zadaniem jest wydrążenie prawie 4-kilometrowego tunelu dla ruchu pasażerskiego i ewakuacyjnego. Inwestycja połączy 16 tuneli o łącznej długości 21 km oraz cztery ewakuacyjne.
Korzyści dla podróżnych
Po zakończeniu prac w 2026 r. pociągi z Krakowa do Nowego Sącza będą jeździć w ok. 60 minut. Podróż do Zakopanego skróci się do 90 minut.
Wartość i termin realizacji
Projekt Podłęże–Piekiełko kosztuje 1,93 mld zł netto. PKP PLK zapowiadają zakończenie wszystkich prac do końca 2026 r.