Maszyna “Kinga” nie ma wytchnienia. Dzięki maszynie TBM udało się już wydrążyć 120 metrów tunelu pod Pisarzową. Jednak to nie koniec, wkrótce prace rozpocznie większa maszyna “Jadwiga”.
Drążenie tunelu kolejowego pod Pisarzową jest częścią projektu, który ma na celu poprawę komunikacji kolejowej w regionie oraz zwiększenie bezpieczeństwa i komfortu podróży.
Czytaj także: Najdłuższy tunel kolejowy w Polsce. Maszyny Kinga i Jadwiga zaczynają drążyć
Maszyna nie zatrzymuje się nawet na chwilę
Zobacz
Do budowy tunelu wykorzystano nowoczesną maszynę TBM o nazwie „Kinga”. Maszyna pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, a to przekłada się na szybkie postępy w budowie.
Maszyna TBM posiada specjalną kabinę, w której inżynierowie czuwają tam nad każdym etapem pracy maszyny. Monitorują takie parametry, jak: ciśnienie, pozycję tarczy i tempo drążenia.
„Większa maszyna „Jadwiga” prace rozpocznie za kilka tygodni. Największa inwestycja kolejowa na południu Polski nabiera tempa” – informują PKP Polskie Koleje Państwowe.
Po zakończeniu prac powstanie jeden z najdłuższych tuneli kolejowych w Polsce. Obiekt o długości niemal 4 kilometrów przyniesie wiele korzyści dla mieszkańców Małopolski.
Nowa infrastruktura kolejowa umożliwi szybsze i bardziej komfortową komunikację Krakowa z Podhalem i Sądecczyzną.
Czytaj także: Rosjanie muszą wynieść się z Krakowa! Byliśmy pod konsulatem [ZDJĘCIA]