Budowa metra nawet się nie zaczęła, a już pojawiły się opóźnienia. Spowodowane jest to decyzją środowiskową, która miała zostać wydana pod koniec lutego. Jednak będziemy musieli poczekać na nią do wakacji.
----- Reklama -----
Prezydent Oświęcimia najwcześniej 30 czerwca ma wydać decyzję środowiskową dla dokumentacji, która posłuży przyszłej budowie centralnego odcinka metra w Krakowie.
Urzędnicy informują, że jest to standardowa procedura. Wskazany do wydania decyzji prezydent Oświęcimia zakończył przyjmowanie uwag do raportu środowiskowego, zaś inwestor otrzymał już uwagi od instytucji, które zgodnie z przepisami, muszą obligatoryjnie odnieść się do dokumentu.
Opóźnienie rodzi niepokój
– Rozumiem, że temat metra budzi ogromne zainteresowanie krakowian i doniesienia o tym, że termin uległ przesunięciu rodzi niepokój, ale chciałbym uspokoić mieszkańców. Do Urzędu Miasta w Oświęcimiu spłynęła obszerna dokumentacja i wiele uwag – wyjaśnił zastępca dyrektora w Wydziale Strategii i Funduszy Europejskich, Marek Grochowicz.
----- Reklama -----
Grochowicz dodał, że zależy im na sprawnym przebiegu procedur, ale jednocześnie kluczowe jest, aby decyzja została wydana rzetelnie i w sposób umożliwiający dalsze działania związane z realizacją inwestycji.
Przesunięty termin
Jak czytamy w obwieszczeniu prezydenta Oświęcimia, pierwotny termin 28 lutego nie zostanie dotrzymany, ponieważ nie wpłynęły jeszcze wymagane uzgodnienia od Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie oraz Dyrektora Zarządu Zlewni w Krakowie.
Dodatkowo, inwestor musi uzupełnić i wyjaśnić złożony raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Po otrzymaniu pełnej dokumentacji konieczne będzie ponowne przeprowadzenie etapu opiniowania, uzgadniania oraz konsultacji społecznych.
W Urzędzie Miasta Krakowa trwają bardzo intensywne prace związane z przygotowaniem inwestycji. Równolegle z procedurą środowiskową prowadzone są prace przygotowawcze, obejmujące doprecyzowanie ostatecznego przebiegu inwestycji, jej organizacyjno-prawnych ram, szczegółowych wytycznych projektowych oraz źródeł finansowania.
Źródło: Kraków.pl
I tak przecież nie ma pieniędzy na to metro. Znowu będą zaciągane jakieś pożyczki ?