Podczas budowy tramwaju do Mistrzejowic, wyznaczono liczne objazdy. Tym samym przez wzmożony ruch ucierpiały osiedlowe ulice. Czy w budżecie znajdzie się miejsce na ich modernizację?
W przyszłym roku ma zakończyć się jedna z większych komunikacyjnych inwestycji w Krakowie. Z powodu budowy KST IV Meissnera – Mistrzejowice wyznaczono liczne objazdy lokalnymi i osiedlowymi ulicami głównie Dzielnicy III Prądnik Czerwony.
Czytaj także: Deweloper chce wybudować 4700 mieszkań na Klinach. Mieszkańcy zabrali głos
Zniszczone ulice przez wzmożony ruch
Zobacz
Tym samym na osiedlowych ulicach pojawił się wzmożony ruch i doprowadził do ich znacznego wyeksploatowania i zniszczenia. Radny Piotr Moskała złożył do prezydenta Krakowa interpelacje w tej sprawie.
Czytaj także: Prezydent Krakowa złamał Kodeks wyborczy? Chodzi o filmy z magistratu.
Radny zwrócił się do Aleksandra Miszalskiego, aby w 2026 roku zostały zaplanowane w budżecie GMK środki finansowe (np. w postaci specjalnego funduszu podobnego który funkcjonował przy okazji organizacji IO) przeznaczonego na modernizację infrastruktury przyległej do ww. inwestycji.
Czytaj także: Budda uciekł do USA! I tak może zostać aresztowany
Ulice mogą nie zostać naprawione
W odpowiedzi na interpelację radnego zaznaczono, że wśród regulacji normujących opracowywanie i uchwalanie budżetu gminy nie ma przepisów, które pozwalałyby na wyodrębnienie specjalnego funduszu przeznaczonego na modernizację infrastruktury przyległej do inwestycji.
Jednak jest światełko w tunelu. Zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Kracik poinformował, że po zakończeniu prac związanych z realizacją inwestycji, ZDMK w ramach zadań własnych przeprowadzi inwentaryzację ulic bezpośrednio przylegających do inwestycji.
W przypadku złego stanu technicznego, umieści je na liście hierarchicznej do tzw. Programu Modernizacji Dróg.