Trwa rozbudowa drogi ekspresowej S7 na odcinku Widoma–Kraków. Inwestycja obejmuje budowę węzła Mistrzejowice, łączenie z Północną Obwodnicą Krakowa oraz nowy układ drogowy w Nowej Hucie. Prace wchodzą w decydującą fazę, a kierowcy już wkrótce odczują korzyści.
Postęp prac na odcinku krakowskim
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad informuje, że projektowanie osiągnęło 89 proc., a budowa 74 proc. Zdalne zdjęcia z drona pokazują, że na węźle Mistrzejowice pozostało już niewiele pustych filarów. Inżynierowie przenieśli elementy konstrukcyjne, zamontowali kolejne belki i przygotowują fundamenty pod jezdnię. Przeprojektowanie węzła spowolniło harmonogram, ale pozwoli uniknąć wąskiego gardła w przyszłości.
Czytaj także: Śmierć 5-latka w Chrzanowie. Prokuratura ujawniła przerażające szczegóły
Nowe połączenie z obwodnicą
Po zakończeniu prac kierowcy zyskają dwupasmowe połączenie S7 z Północną Obwodnicą Krakowa. Dzięki temu ruch z centrum miasta popłynie sprawniej, a obciążenie dróg lokalnych w Nowej Hucie zmaleje. Na północy regionu już oddano do użytku węzły Łuczyce i Raciborowice, a ograniczenie prędkości do 80 km/h zostało zniesione. Teraz cała S7 na północ od Krakowa dostępna jest z docelową prędkością 120 km/h.
Czytaj także: IMGW ostrzega przed burzami! Najgorzej na Podhalu
Harmonogram oddania do ruchu
GDDKiA planuje udostępnić ponad 2 km odcinek od węzła Grębałów do Nowej Huty do końca 2025 roku. Węzeł Mistrzejowice i sąsiedni fragment mają być gotowe w połowie 2026 roku. Prace na odcinku bliżej Widomej trwają od grudnia 2024 roku, ale kierowcy mogą już korzystać z większości jezdni.
Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas na Facebooku!