Z ulic znikają ostatnie autobusy Euro 5. Czas na nowsze i czystsze pojazdy w Krakowie [WIDEO]

KS
KS

Mniej spalin, więcej powietrza do oddychania. Kraków wycofał z ruchu miejskiego wszystkie autobusy z silnikami Euro 5. Postawiono na flotę przyjaźniejszą dla środowiska i zgodną z unijnymi standardami emisji.

Do floty MPK w Krakowie dołączyło osiem nowych midi autobusów marki Autosan. W porównaniu do innych kontraktów krakowskiego przewoźnika liczba nowych pojazdów nie jest może imponująca, ale pozwala na wycofanie z ruchu ostatnich egzemplarzy autobusów spalinowych z silnikami Euro 5. 

Czytaj także: Winda w krakowskim zabytku? Akademia Sztuk Pięknych podzielona

Komunikacja miejska bardziej ekologiczna

Krakowska komunikacja miejska wchodzi na kolejny poziom w kwestii ekologii. Wycofanie z ruchu autobusów z silnikami Euro 5 oznacza, że flota MPK w Krakowie będzie jeszcze bardziej przyjazna dla środowiska – podkreślił Stanisław Kracik, zastępca prezydenta Krakowa.

Pierwszy z ośmiu nowych Autosanów wyjechał na linię nr 175, która kursuje z pętli „Borek Fałęcki” do przystanku „Topografów”. Jednocześnie z tej linii wycofano stary pojazd tej marki z silnikiem Euro 5, który zjechał do zajezdni.

Od tego dnia zostanie on dołączony do kolekcji zabytkowych pojazdów. To oznacza, że w Krakowie autobusem z silnikiem Euro 5 będzie się można przejechać już tylko na Krakowskiej Linii Muzealnej, a także podczas parady historycznych autobusów. 

Czytaj także: Co trafia na talerze pacjentów? Te zdjęcia zaskoczyły internautów [Galeria]

Komfort podróżowania nowymi autobusami

Nowe autobusy Sancity 9LE mają długość 9 m. Posiadają silniki spełniające poziom emisji spalin Euro 6, automatyczne skrzynie biegów. Mają też szereg systemów zwiększających bezpieczeństwo, jak np. elektroniczny system stabilizacji toru jazdy, system monitorowania ciśnienia i temperatury ogumienia. W komorze silnika zamontowano automatyczny system gaśniczy.

Pasażerowie z pewnością docenią autobusy za bogate wyposażenie zapewniające komfort podróżowania, takie jak ergonomiczne fotele, wydajna klimatyzacja, porty USB, system informacji pasażerskiej, oświetlenie LED czy system przyklęku. Oczywiście wszystkie pojazdy przystosowane są dla osób z ograniczoną mobilnością.

Czytaj także: Podróż w czasie po Krakowie. Stare tramwaje i autobusy znów na ulicach

Źródło: Kraków.pl

Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł do końca. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas na Facebooku!

Quick Link

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *