Budowa Mostu na Sole w Oświęcimiu jest jedną jedną z kluczowych inwestycji na trasie obwodnicy tego miasta. Według wstępnego harmonogramu budowa ma zakończyć się w 2024 roku. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie. Koszt szacowany jest na ok. 468 mln zł, sfinansowany w znacznej części z pieniędzy europejskich.
Obwodnica wraz z mostem jest kluczową inwestycją dla rozwoju Oświęcimia.
Jedna jezdnia jest już prawie gotowa, a drugą wkrótce zaczniemy budować – informuje GDDKiA Kraków.
Most na Sole na obwodnicy #Oświęcim #DK44 będzie miał 2 jezdnie. Pierwsza jest już prawie gotowa. Drugą wkrótce zaczniemy budować👷👷♀️
Na razie montujemy wózki🛒, które będą wykorzystywane do budowy tego obiektu metodą nawisową🏗️@GDDKiA | @MI_GOV_PL | #FunduszeUE | @RegioPoland pic.twitter.com/npcnS5XBQk— GDDKiA Kraków (@GDDKiA_Krakow) April 16, 2024
Obwodnica Oświęcimia ma mieć ponad 9 km długości i przechodzić będzie przez trzy nowe mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce oraz tunel kolejowy. Dwujezdniowa obwodnica ma zaczynać się na wysokości Bojszów. Przebiegać będzie mostem na Wiśle przez Pławy, następnie tunelem pod torami kolejowymi, ulicą Ostatni Etap. Na granicy Oświęcimia i Rajska przetnie ulicę Legionów, dalej przejdzie nowym mostem przez Sołę na wysokości ogródków na Kamieńcu i przez ulicę Jagiełły, później granicą stawu Adolfin, obok ogródków Stare Stawy i za Castoramą włączy się do drogi krajowej 44. Na przebiegu obwodnicy Oświęcimia są planowane węzły: przy ulicy Legionów łączący się z drogą w kierunku Brzeszcz, przy ulicy Jagiełły z drogą na Kęty i przy ulicy Zatorskiej za Castoramą, ułatwiający zjazd w kierunku północnej obwodnicy miasta i Zatora.
fot. Twitter/ GDDKiA Kraków