----- Reklama -----

Jak tworzyć gry dla graczy? Odpowiedź poznali uczestnicy Małopolskiej Konferencji Produkcji Gier

AK
AK

Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na trzy dni zgromadził osoby zainteresowane grami oraz ich produkcją z różnych zakątków Polski. Powodem tego była Małopolska Konferencja Produkcji Gier, która odbyła się w dniach 28-30 listopada. Organizatorem wydarzenia było Koło Naukowe Gamedev Students Association. 

Tworzenie gier w teorii i w praktyce 

Co roku Małopolska Konferencja Produkcji Gier stanowi kluczowe wydarzenie dla studentów zainteresowanych karierą w gamedevie. Poprzez organizowane w ramach imprezy warsztaty i wykłady uczestnicy mogą zdobyć wiedzę niezbędną przy projektowaniu gry wideo, od mechanik, grafik i programowania, aż po marketing i organizację pracy. Podczas konferencji poruszane są również tematy rzadko podejmowane podczas podobnych wydarzeń, takie jak psychologia czy aktorstwo głosowe. 

Warsztaty łączące różne dziedziny 

Tegoroczna edycja odbywała się pod hasłem „Jak tworzyć gry dla graczy?”. Pierwszy dzień był poświęcony warsztatom, podczas których pokazywano jak m.in. tworzyć grafikę w stylu pixel art, konstruować efekty wizualne oparte na rozgrywce czy projektować i wdrażać różnorodne mechaniki. 

 W tej branży potrzebny jest szeroki zakres umiejętności: bo z jednej strony mamy rzeczy bardziej humanistyczne, jak np. pisanie scenariuszy, ale z drugiej strony niezbędna jest również znajomość programów i systemów. Stąd też na naszych warsztatach łączymy różne umiejętności – można nauczyć się m.in. modelowania 3D, korzystania z różnych silników do tworzenia gier czy projektowania zasad i fabuły dla naszej gry  mówił specjalnie dla KR24.pl Patryk Zając, który podczas konferencji poprowadził warsztaty z tworzenia grafik w programie Aseprite. 

----- Reklama -----

Prelekcje z ekspertami z branży 

W sobotę i niedzielę miały miejsce wykłady, podczas których uczestnicy mieli okazję dowiedzieć więcej o wykorzystywaniu teorii psychologicznych przy pisaniu narracji, tworzeniu animacji dla własnych postaci, a także o warunkach publikowania gier na platformie Steam. W konferencji wzięli udział również przedstawiciele znanych producentów gier z siedzibą w Krakowie, takich jak Bloober Team i One More Level.  

– Dzięki takiemu wydarzeniu możemy pokazać naszą zajawkę i dotrzeć z nią do szerszego grona odbiorców. Dużo daje też to, że zapraszamy tutaj osoby z przeróżnych firm produkujących gry, więc poznanie ich perspektywy i doświadczeń jest dla nas bardzo ważne – komentował dla naszego portalu Dawid, współorganizator zeszłorocznej konferencji z ramienia Koła Naukowego GameDev Students Association. 

Aleksandra Kubas 

Quick Link

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *