Problem z zatrzymaniami tramwajów na ulicy Długiej w Krakowie trwa już od dawna. Źle zaparkowane samochody utrudniają życie pasażerom i maszynistom. Miasto powoli zaczyna realizować projekt z budżetu obywatelskiego.
Wzdłuż ul. Długiej parkowanie możliwe jest w 18 zatokach parkingowych, gdzie wyznaczono ok. 112 miejsc postojowych, w tym 9 zastrzeżonych. Statystyki MPK wskazują, że co roku dochodzi do ok. 50 zatrzymań tramwajów na ul. Długiej.
Kierowcy nie korzystają z pomocy
Zobacz
Urząd Miasta Krakowa zaznacza, że źle zaparkowane samochody zazwyczaj nie należą do mieszkańców ul. Długiej, którzy doskonale znają zasady parkowania w tym miejscu. Pomimo specjalne wymalowanych linii, zamontowanych separatorów, które oddzielają miejsca parkingowe od jezdni, a także zamontowanego pionowego oznakowania drogowego informujące, że obok przejeżdżają tramwaje i należy dla nich zostawić miejsce, to i tak pojawiają się problemy ze źle zaparkowanymi pojazdami.
Pojawiła się nawet cyklicznie realizowana akcja „Wystarczy 1 metr”. Straż miejska i inspektorzy MPK pilnują, czy kierowcy samochodów prawidłowo parkują i nie blokują przejazdu tramwajom i terenu przystanków. Dodatkowo pojawiły się ulotki z hasłem „Uważaj! Tramwaj!”. Przypominają one kierowcom o zasadach prawidłowego parkowania.
Miasto zaczyna realizować projekt
Jednak kluczowy ma być projekt złożony do budżetu obywatelskiego. To właśnie jego mieszkańcy Krakowa wybrali do realizacji. Celem projektu jest eliminacja zatrzymań tramwajów na ul. Długiej poprzez uniemożliwienie parkowania pojazdów w miejscach, w których najczęściej dochodzi do zatrzymań.
Autorzy projektu zaproponowali wprowadzenie podwójnej ciągłej linii (P-4) na całym odcinku ulicy Długiej, a nie tylko jej części, a także zlikwidowanie możliwości parkowania w zatokach, w których najczęściej dochodziło do zatrzymań: ul. Długa 63 i 70.
Obecnie Urząd Miasta przygotowuje niezbędną do rozpoczęcia realizacji dokumentację projektową. Po uzyskaniu wymaganych opinii i po zatwierdzeniu przekazany będzie Zarządowi Dróg Miasta Krakowa celem realizacji.
Źródło: Kraków.pl