Most Grunwaldzki przechodzi gruntowny remont. W centrum Krakowa pojawiło się wiele zmian. Aleksander Miszalski powołał również zespół zadaniowy ds. nadzoru i koordynacji prac remontowych mostu.
Remont Mostu Grunwaldzkiego w Krakowie rozpoczął się 10 maja. Przeprowadzenie go było rekomendowane przez specjalistów z Politechniki Krakowskiej, aby zapewnić mieszkańcom możliwość korzystania z przeprawy jeszcze przez ok. 30 lat.
Most Grunwaldzki zamknięty dla pojazdów
Zobacz
Przeprowadzenie prac remontowych na moście wymagało zamknięcia go dla ruchu tramwajowego i samochodowego w określonych okresach. Skala przedsięwzięcia oraz szeroki zakres prowadzonych prac wymaga stałego nadzoru, a także szybkiego reagowania na ewentualne trudności komunikacyjne w mieście.
Tym samym prezydent Krakowa Aleksander Miszalski powołał zespół zadaniowy ds. nadzoru i koordynacji prac remontowych na Moście Grunwaldzkim.
W skład powoływanego zespołu wejdą przedstawiciele wydziałów Urzędu Miasta Krakowa, miejskich jednostek organizacyjnych i spółek komunalnych, których zakres działania wiąże się w przeprowadzanymi na moście działaniami. Pracom zespołu przewodniczyć będzie zastępca prezydenta Stanisław Kracik.
Czytaj także: Jak idzie remont Mostu Grunwaldzkiego?
Komunikacja miejska
W związku z zamknięciem Mostu Grunwaldzkiego, na ul. Monte Cassino, w rejonie Centrum Kongresowego ICE Kraków, został wybudowany tymczasowy przystanek, który umożliwia kursowanie tramwajów w obu kierunkach. Linia tramwajowa prowadzi od ul. Kapelanka, przez ul. Monte Cassino do Centrum Kongresowego ICE Kraków.
Z ul. Dietla tramwaje zostały przekierowane na ul. Krakowską. Dodatkowo na ul. Dietla, przed mostem, została wprowadzona możliwość zawracania dla pojazdów, które nie mogą kontynuować jazdy w kierunku Kazimierza z powodu zamknięcia mostu.
Zamknięcie mostu oznacza, że ruch tramwajowy, a także autobusowy skierowano przez ul. Kalwaryjską/Limanowskiego do ul. Krakowskiej/Starowiślnej, gdzie linie powracają na swoje stałe trasy.
W ramach prowadzonych prac wprowadzono komunikację zastępczą. Linia tramwajowa kursuje z „Czerwonych Maków P+R” do „Ronda Grunwaldzkiego”, natomiast linia autobusowa z Łagiewnik przez rondo Grunwaldzkie do pętli na Powiślu – „Nowy Świat”. Podczas prowadzonych prac, aby zachować dostęp do przystanku „Orzeszkowej”, powstała linia nr 784 jako wydłużenie trasy przejazdu autobusu nr 184.
Źródło: Kraków.pl