Część nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic będzie przebiegać pod ziemią. Trasa jaką pokona tramwaj pod ziemią wynosi ponad 1,2 km, a w niej pasażerowie odnajdą dwa przystanki podziemne – „Rondo Młyńskie” i „Rondo Polsadu”.
Jadąc w kierunku Mistrzejowic, tramwaj będzie zjeżdżać pod ziemię tuż przed rondem Młyńskim, pokona je w półotwartym wykopie, zatrzyma się na zagłębionym przystanku „Rondo Młyńskie”, a przed rondem Polsadu wjedzie w tunel, gdzie zlokalizowany będzie podziemny przystanek „Rondo Polsadu”. Na powierzchnię wyłoni się przed rondem Barei i dalej w stronę Mistrzejowic pojedzie już na powierzchni.
Wymiary w tunelu:
- Całkowita długość odcinka tunelowego wyniesie 1230 m
- Największa różnica poziomu główki szyny względem terenu wyniesie ok. 12 m
- Wysokość w tunelu, po odliczeniu przestrzeni na sieć trakcyjną, wyniesie 4,5 m
- Długość każdego podziemnego peronu wyniesie 65 m
- Szerokość podziemnych peronów wyniesie 4,5 m.
Do przystanków podziemnych w rejonie rond Młyńskiego i Polsadu będzie można dotrzeć schodami stałymi oraz ruchomymi, a także windami. W przestrzeniach podziemnych zaplanowano perony i miejsca do wsiadania oraz wysiadania. Dostosowane są też dla osób z niepełnosprawnościami, w tym fakturowe oznaczenia nawierzchni oraz dotykowe oznaczenia w alfabecie Braille’a.
W obrębie wszystkich przystanków podziemnych zostanie zainstalowany system informacji wizualnej w formie podwieszanych tablic kierunkowych i informacyjnych. Umożliwiający sprawne poruszanie się pasażerów w wybranych kierunkach podróży.
Dodatkowo podziemna stacja przy rondzie Polsadu zostanie wyposażona w ogólnodostępne toalety. Również w odrębną toaletę przystosowaną do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Zaplanowano również pomieszczenie dla opiekunów z dziećmi, wyposażone w przewijak oraz miejsce do karmienia.
fot. /Kraków.pl/
Źródło: Kraków.pl