Dobra wiadomość dla mieszkańców Limanowej. Ogłoszono przetarg na modernizację linii kolejowej na odcinku Tymbark – Limanowa. Dzięki inwestycji mieszkańcy zyskają niezawodne połączenie z Krakowem i Nowym Sączem.
Rozpoczął się kolejny etap wielkiej kolejowej inwestycji „Podłęże-Piekiełko”. Ogłoszony przetarg jest związany z modernizacją linii kolejowej nr 104 (odcinek Tymbark – Limanowa) oraz budową fragmentu nowej linii kolejowej nr 622 z Tymbarku w kierunku Szczrzyca. W sumie powstanie 14 km nowych torów wraz z siecią trakcyjną, 17 mostów i wiaduktów, a z większych obiektów inżynierskich tunel i estakada.
Dzięki poprowadzeniu części torów nowym śladem pociągi pasażerskie będą mogły rozpędzić się do 150 km/h. Zadanie o wartości przeszło 1,3 mld zł PKL SA chce zrealizować do 2029 roku.
– Budowa nowego połączenia kolejowego z Krakowa do Nowego Sącza, Limanowej i Zakopanego pozwoli na stabilny rozwój gospodarczy i społeczny całego regionu. Nadrabiamy wieloletnie zaległości w rozwoju infrastruktury kolejowej. Równocześnie przygotowujemy podobne inwestycje w innych częściach kraju – wyjaśnił Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Szybciej pociągiem do Krakowa i Nowego Sącza
Zapierające dech w piersiach widoki zapewni podróżnym przejazd nową estakadą kolejową, którą pociągi wjeżdżać będą do Limanowej od strony Łososiny Górnej. Konstrukcję o długości przeszło 2 km, a także średniej wysokości 9 m zaprojektowano tak, by sprawnie i z odpowiednią prędkością przekroczyć dolinę rzeki Kamienna. Natomiast pomiędzy Tymbarkiem a Koszarami zaplanowano tunel o długości niemal 2 km.
Dzięki modernizacji linii kolejowych najszybsze pociągi dojadą z Limanowej do Nowego Sącza w ok. 20 minut, natomiast po wybudowaniu całego połączenia „Podłęże – Piekiełko” dojazd z Limanowej do Krakowa zajmie ok. 40 minut.
Modernizacja linii kolejowej Tymbark – Limanowa to kolejna inwestycja realizowana w tym miejscu. Od września trwają prace przy stacji Limanowa. Oprócz nowych torów, peronów i przejść podziemnych budowany jest również szereg wiaduktów i ulic.
Źródło: PKP PLK