Zamknięto zakopiankę podczas nocnych prac. Przyczyną było położenie przęseł kładki dla pieszych

KS
KS
Zakopianka

17 maja w nocy w Mogilanch położono przęsła kładki dla pieszych na przygotowanych wcześniej podporach. Operacja trwała 40 minut i wymagała całkowitego zamknięcia ruchu na zakopiance w okolicy budowy.

Gotowa kładka została dostarczona na plac budowy w czwartek ok. północy. Późnym wieczorem zwężono obie jezdnie zakopianki do jednego pasa ruchu w każdym kierunku i zaczęto prace związane z montażem deskowania. Następnie o 1:40 zamknięto całkowicie ruch na drodze krajowej nr 7 i rozpoczęto operację przenoszenia dwóch połączonych przęseł na zbudowane w ostatnich miesiącach podpory.   

Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton. Przenoszenie i ułożenie przęseł poszło sprawnie, o 2:20 ponownie otwarto ruch na zakopiance. Nad ranem udostępniono kierowcom dwa pasy ruchu w każdym kierunku. 

Przez ten odcinek zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów, kładka zdecydowanie wpłynie więc na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.   

Kładka jest na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.    

Koszt inwestycji to 6 mln zł. Planuje się, że prace powinny zakończyć się w listopadzie tego roku. 

fot. Twitter /GDDKiA Kraków/

Źródło: GDDKiA w Krakowie

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *