Wypożyczalnia LajkBike opanowała miasto, a chętnych jest coraz więcej. Po krakowskich ulicach jeździ już ponad 2/3 rowerów z LajkBike’a ze wspomaganiem elektrycznym. Łącznie użytkowanych jest więc obecnie ok. 850 rowerów – z około 1000 dostępnych.
Nowa miejska wypożyczalnia długoterminowa cieszy się dużym zainteresowaniem. Kolejne zgłoszenia o wypożyczenie roweru spływają codziennie. Ponadto zdecydowana większość użytkowników chce przedłużać swoje wypożyczenia. To oznacza, że jeśli już ktoś spróbował korzystać z LajkBike’a, zauważa, jak dobry to jest sprzęt i jak łatwo dzięki niemu można poruszać się codziennie po Krakowie. Czy to ze szkoły, czy z uczelni, czy wreszcie z pracy do domu. Zwrotów po pierwszym okresie użytkowania jest bardzo niewiele, liczone są one w pojedynczych sztukach. Dlatego – zwłaszcza w przypadku rowerów tradycyjnych, warto niezwłocznie zapisać się na wypożyczenie.
Wszystko dlatego, że chętnych jest znacznie więcej niż oferowanego sprzętu. Wiele nowych osób złożyło formularz, do tego spora grupa przedłużyła niedawno wypożyczenie, i to od razu na trzy miesiące. Wszystko to powoduje, że na tradycyjne LajkBike’i trzeba poczekać.
Cena za wypożyczenie roweru
Wypożyczalnia LajkBike działa od lata zeszłego roku by umożliwić i promować poruszanie się rowerem po mieście. Osoby, które nie są pewne, czy taka forma komunikacji może być dla nich dobrym rozwiązaniem. Za niewielkie pieniądze mogą wypożyczyć i przetestować rower tradycyjny (29 zł za miesiąc) oraz elektryczny (za 79 zł miesięcznie). Rower otrzymuje się na co najmniej miesiąc, maksymalnie na trzy. Jest też możliwość przedłużenia, jeśli na sprzęt nie ma innych chętnych (czyli nie ma kolejki).
Jakie rowery można wypożyczyć?
Do wypożyczenia są dwa typy rowerów: tradycyjny, polskiej marki Romet oraz ze wspomaganiem elektrycznym, polecany na dłuższe odległości (ponad 5-6 km), holenderskiej marki Popal. Oba typy posiadają 28 calowe koła. Rower tradycyjny wyposażony jest w 3 biegową przerzutkę, rower ze wspomaganiem elektrycznym ma 7 biegów. Wszystkie rowery wyposażone są w odpowiednie hamulce, wymagane oświetlenie, zapięcie łańcuchowe oraz blokadę na koło typu O-lock.
Sprzęt każdy użytkownik otrzymuje do domu. Można go przechowywać na ulicy lub w innych ogólnie dostępnych miejscach, ale w takich sytuacjach trzeba pamiętać o właściwym zabezpieczeniu. Chodzi o zablokowanie tylnego koła oraz przymocowanie ramy roweru dołączonym łańcuchem do stojaka rowerowego lub innego, podobnego stałego uchwytu.
W cenie abonamentu LajkBike użytkownicy dostają nie tylko rower na wyłączność, ale też usługę naprawy usterek. Chodzi tutaj o takich niezawinionych kłopotach jak przebita dętka, zużyte klocki hamulcowe, urwany łańcuch, rozregulowana przerzutka, pęknięta szprycha czy scentrowane koło.
Źródło: Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie