Ogromny dźwig przypłynął Wisłą. Budowa kładki Kazimierz-Ludwinów 

KS
KS
Kładka Kazimierz-Ludwinów

Niecodzienny widok spotkał spacerujących nad Wisłą mieszkańców i turystów w Krakowie. Chodzi o Palownicę, która przypłynęła tu na platformie. Ogromny dźwig ma pomóc w budowie kładki Kazimierz-Ludwinów. 

Specjalistyczny sprzęt będzie wykorzystywany do wykonania w gruncie pali wielkośrednicowych, stanowiących podstawę podpory kładki. Po montażu pali po stronie Kazimierza, palownicę przetransportuje się na stronę Ludwinowa, gdzie wykonywana będzie podobna operacja. Aby zminimalizować uciążliwości dla okolicznych mieszkańców, szczególnie po stronie Kazimierza, dostawa ciężkiego sprzętu odbywa się drogą wodną z pominięciem układu ścieżek i chodników. 

Otwarto ruch dla pieszych i rowerzystów

W tym tygodniu zgodnie z zapowiedzią, otwarto dla ruchu pieszego i rowerowego fragment bulwaru Wołyńskiego (po stronie Ludwinowa). Wykonawca budowy kładki Kazimierz–Ludwinów udostępnił tam korytarz od ul. Ludwinowskiej wzdłuż hotelu Forum. 

Takie rozwiązanie sprawia, że piesi, a także rowerzyści nie muszą nadkładać drogi i korzystać z tras objazdowych wzdłuż ulic Ludwinowskiej i Konopnickiej, utworzonych na początku roku. Natomiast warto pamiętać, że nadal zamknięta jest dolna część bulwaru Wołyńskiego, gdzie prowadzone są roboty przy budowie podpory kładki. Jak zapowiada wykonawca, niebawem – po wykonaniu pali wielkich średnic – powinien zostać udostępniony mieszkańcom także korytarz na dolnej części bulwaru Inflanckiego (po stronie Kazimierza) na wysokości prowadzonych prac. Obecnie dolna część tego bulwaru pozostaje zamknięta, a dla ruchu pieszego i rowerowego dostępny jest korytarz poprowadzony po górnym bulwarze. 

Kładka Kazimierz-Ludwinów

Kładka Kazimierz–Ludwinów będzie miała ok. 130 m długości, a także prawie 14 m szerokości. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską, a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Natomiast obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji. Tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach), a także środkowego pomostu widokowego. 

fot. /ZIM w Krakowie/

Źródło: Kraków.pl

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *