Trasa Pychowicka i Zwierzyniecka. Miasto stara się o decyzję środowiskową

KS
KS

Jedna z większych planowanych inwestycji w Krakowie ma swoją kontynuację. Pojawiło się obwieszczenie o postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowej dla budowy trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej. Padły konkretne daty.

Budowa trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej (od węzła Ofiar Katynia do węzła Ruczaj) może wkrótce doczekać się kolejnych etapów. Obie trasy mają stanowić kontynuację Trasy Łagiewnickiej, tworząc spójną sieć drogową, która umożliwi szybszy i bardziej płynny przejazd pomiędzy różnymi częściami Krakowa. 

Czytaj także: Dni Funduszy Europejskich 2025 w Cogiteonie – nauka i świetna zabawa dla całych rodzin [ZDJĘCIA]

Decyzja środowiskowa dla inwestycji

W obwieszczeniu wydanym przez Urząd Miasta Krakowa zaznaczono, że sprawa wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia, nie może być załatwiona w terminie określonym w art. 35 k.p.a. (nie później niż w ciągu miesiąca). Wyznaczono odleglejszy termin – do 31 października 2025 roku. 

Stroną postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach jest wnioskodawca oraz podmiot, któremu przysługuje prawo rzeczowe do nieruchomości znajdującej się w obszarze, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

Inwestycja może mieć swój koniec już w 2033 roku

Wydanie decyzji środowiskowej w tym roku oznaczałoby, że budowa mogłaby zostać rozpoczęta w ok. 2028 roku. Wszystko zależałoby jak szybko przystąpiono by do projektowania.

Jednak warto zaznaczyć, że na budowę potrzeba mniej więcej 5 lat. Tym samym inwestycja gotowa byłaby dopiero na przełomie 2032 i 2033 roku. 

Czytaj także: Rosjanie muszą wynieść się z Krakowa! Byliśmy pod konsulatem [ZDJĘCIA]

Jest to realny scenariusz, natomiast zależny od pozyskania pieniędzy na wykonanie nowych tras. Szacuje się, że budowa tras Pychowickiej i Zwierzynieckiej ma kosztować 4-5 mld zł. 

Spółka musi zweryfikować koncepcje

Miasto zamierza zaplanować inwestycje, aby odpowiadała obecnym uwarunkowaniom transportowym. Spółka Trasa Łagiewnicka, która przygotowuje przedsięwzięcia, ma czas do czerwca tego roku, by zweryfikować dotychczasowe koncepcje.

Jak podaje „Gazeta Krakowska” podstawą modyfikacji dotychczasowych założeń ma być aktualizacja modelu ruchu dla Krakowa z 2024 r. Zgodnie ze stanowiskiem autorów modelu uwzględnia on postulaty strony społecznej, które uzyskały jednocześnie poparcie władz miejskich. 

Czytaj także: Wydrążono już 120 metrów tunelu pod Pisarzową. Maszyna pracuje bez przerwy [WIDEO]

Główne nowe założenia obejmą m.in.: 

  • dostosowanie układu drogowego do zmienionego rozkładu natężeń ruchu w skali całego miasta; 
  • zwiększenie nacisku na integrację inwestycji z infrastrukturą transportu zbiorowego; 
  • rewizję parametrów technicznych dla wybranych odcinków trasy; 
  • analizę wpływu planowanego szybkiego, bezkolizyjnego transportu szynowego na układ komunikacyjny Trasy Zwierzynieckiej i Pychowickiej; 
  • rezygnację z uwzględnienia żeglownego wariantu Kanału Krakowskiego w zakresie przebiegu i parametrów Trasy Pychowickiej. 

Czytaj także: Tą ulicą ciężarówki nie dojadą na osiedle na Klinach. Zagrożona jest infrastruktura drogowa 

Źródło: Gazeta Krakowska

Podaj dalej
1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *