W magistracie powstanie osiem nowych departamentów. Podano nazwiska nowych dyrektorów

M N
M N

Trwa reorganizacja systemu pracy Urzędu Miasta Krakowa. Magistrat podał właśnie nazwiska dyrektorów nowych departamentów. Wiadomo także, czym konkretnie będą zajmować się nowe piony.

----- Partner Działu Kraków -----

21 listopada prezydent Krakowa wydał zarządzenie nr 3005/2024 w sprawie utworzenia w Urzędzie Miasta Krakowa departamentów, które będą pełnić funkcję koordynującą działania poszczególnych komórek.

– Intencją tych zmian jest racjonalizacja pracy urzędu, połączenie wydziałów, które dublowały swoje kompetencje, stworzenie możliwości oszczędności środków – powiedział prezydent Aleksander Miszalski 30 października podczas konferencji prasowej o nowej strukturze UMK. – Widzę potrzebę wprowadzenia do urzędu profesjonalnego zarządzania, menedżerów, którzy zmienią sposób myślenia i będą pracować w oparciu o najnowsze metody zarządzania – zaznaczył prezydent.

Departamenty zostaną utworzone i będą realizowały swoje zadania od 1 lutego 2025 r.

Dyrektorzy departamentów zostali wyłonieni w drodze konkursów, które przeprowadził Wydział Organizacji i Nadzoru UMK. Będą podlegać w sposób bezpośredni prezydentowi Krakowa i właściwym jego zastępcom i wykonywać swoje zadania pod merytorycznym ich nadzorem.

Funkcje dyrektorów departamentów obejmą:

  • Joanna Niewidok – Departament Prezydencki
  • Paulina Typel-Walczykiewicz – Departament Spraw Obywatelskich
  • Maria Wojtacha – Departament Komunalny
  • Monika Kosztyła – Departament Polityki Społecznej
  • Daniel Wiśniowski – Departament Marki Kraków
  • Tomasz Kudzia – Departament Zrównoważonego Rozwoju
  • Jacek Drabik – Departament Edukacji.

Janusz Sepioł – Główny Architekt Miasta – nie został wybrany w trybie konkursowym. Od 1 stycznia 2025 r. będzie sprawował funkcję dyrektora Biura Architekta Miasta i dyrektora Departamentu Ładu Przestrzennego (łącznie).

Departamenty w Urzędzie Miasta Krakowa będą grupować następujące obszary i zadania merytoryczne:

  • Departament Prezydencki – obejmujący swym zakresem zarządczym funkcjonowanie: Kancelarii Prezydenta, Biura Nadzoru Właścicielskiego, Wydziału Skarbu Miasta, Wydziału Kultury, instytucji kultury
  • Departament Spraw Obywatelskich – będzie sprawować zarząd nad Urzędem Stanu Cywilnego, Wydziałem Spraw Administracyjnych, Wydziałem Ewidencji Pojazdów i Kierowców
  • Departament Marki Kraków – zarząd nad Wydziałem Komunikacji Społecznej, Centrum Obsługi Informatycznej, Wydziałem Dialogu, Konsultacji i Kontaktu Obywatelskiego
  • Departament Ładu Przestrzennego – zarząd nad Wydziałem Architektury i Urbanistyki, Wydziałem Planowania Przestrzennego, Wydziałem Geodezji, Biurem Architekta Miasta
  • Departament Zrównoważonego Rozwoju – zarząd nad Wydziałem ds. Turystyki, Wydziałem Strategii i Funduszy Europejskich, Wydziałem Przedsiębiorczości i Innowacji, Wydziałem Środowiska i Klimatu, Grodzkiego Urzędu Pracy, Zarządem Zieleni Miejskiej, Fundacją Miejski Park i Ogród Zoologiczny
  • Departament Komunalny – zarząd nad Wydziałem Gospodarki Komunalnej i Infrastruktury, Zarządem Transportu Publicznego, Zarządem Cmentarzy Komunalnych, Zarządem Inwestycji Miejskich, Zarządem Dróg Miasta Krakowa, Zarządem Infrastruktury Wodnej
  • Departament Polityki Społecznej – zarząd nad Krakowskim Centrum Świadczeń, Wydziałem Polityki Społecznej, Równości i Zdrowia, Wydziałem Mieszkalnictwa, Zarządem Budynków Komunalnych, Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Miejskim Centrum Profilaktyki Uzależnień, żłobkami, domami pomocy społecznej i innymi jednostkami pomocy społecznej
  • Departament Edukacji – zarząd nad Wydziałem Edukacji i Projektów Edukacyjnych, Miejskim Centrum Obsługi Oświaty i jednostkami systemu oświaty.

Do uprawnień i obowiązków dyrektora departamentu będzie należało m.in.: opiniowanie projektów dokumentów strategicznych i przedstawienie je do zatwierdzenia prezydenta Krakowa oraz właściwemu zastępcy prezydenta Krakowa; weryfikowanie we współpracy z audytorem wewnętrznym z Centrum Audytu i Kontroli Analitycznej oraz komórkami nadzorującymi miejskie jednostki organizacyjne planowanych wydatków komórek organizacyjnych UMK oraz miejskich jednostek organizacyjnych; zatwierdzenie przygotowanych planów wieloletnich i rocznych; nadzorowanie procesu okresowego monitorowania wykonania zadań, ocena sprawozdań z wykonania zadań; koordynacja współdziałania komórek organizacyjnych UMK i miejskich jednostek organizacyjnych.

Źródło: Krakow.pl

Quick Link

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *