Zmieniono plany dotyczące przebudowy al. Solidarności. Od poniedziałku, 26 sierpnia, zamiast przebudowy rozpocznie się remont torowiska na alei, który potrwa co najmniej 8 miesięcy.
ZDMK poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego nr 4/V/2024, a także o odstąpieniu od zawarcia umowy z wykonawcą wyłonionym na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Przebudowa torowiska tramwajowego w al. Solidarności na odcinku od Placu Centralnego do granic S7 wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, tj. z firmą Progreg Sp. z o.o. na kwotę 1 918 800,00 zł.
„W interesie publicznym, z uwagi na zły stan techniczny torowiska w al. Solidarności leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie ww. dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat” – informuje ZDMK
Budowa S7 pozwoli na remont torowiska
W związku z budową drogi ekspresowej S7, stanowiącej fragment obwodnicy Krakowa, od 26 sierpnia na okres co najmniej ośmiu miesięcy zostanie wyłączona z eksploatacji trasa tramwajowa na al. Solidarności. Stanowi to okazję do wykonania remontu tego torowiska bez generowania dodatkowych utrudnień dla pasażerów. Remont ten zostanie przeprowadzony wzorem działań prowadzonych w ostatnich latach m.in. ciągu ul. Kocmyrzowskiej, ul. Bieńczyckiej, ul. Ujastek Mogilski, ul. Ujastek, a także ul. Zakopiańskiej. Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych, a także odwodnienia torowiska.
Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na uzyskanie efektu komfortu podróżowania tą ulicą zbliżonego do efektu, jaki dałaby przebudowa ulicy.
Remont nakładowy na al. Solidarności
W ramach remontu nakładowego na al. Solidarności wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni od wjazdu na os. Centrum A, a także B do tzw. „agrafki” przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościową przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością, a także regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu, a obecnie dobiegają końca kosztowały łącznie 10 mln zł.
fot. /ZDMK/
Źródło: ZDMK