Remont torowiska na al. Solidarności. ZDMK zmieniło plany

KS
KS
zdmk

Zmieniono plany dotyczące przebudowy al. Solidarności. Od poniedziałku, 26 sierpnia, zamiast przebudowy rozpocznie się remont torowiska na alei, który potrwa co najmniej 8 miesięcy. 

ZDMK poinformował o unieważnieniu postępowania przetargowego nr 4/V/2024, a także o odstąpieniu od zawarcia umowy z wykonawcą wyłonionym na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania „Przebudowa torowiska tramwajowego w al. Solidarności na odcinku od Placu Centralnego do granic S7 wraz z infrastrukturą towarzyszącą”, tj. z firmą Progreg Sp. z o.o. na kwotę 1 918 800,00 zł.  

„W interesie publicznym, z uwagi na zły stan techniczny torowiska w al. Solidarności leży niezwłoczne wykonanie niezbędnych prac, a kompleksowa przebudowa torowiska na podstawie ww. dokumentacji byłaby możliwa dopiero za kilka lat” – informuje ZDMK

Budowa S7 pozwoli na remont torowiska

W związku z budową drogi ekspresowej S7, stanowiącej fragment obwodnicy Krakowa, od 26 sierpnia na okres co najmniej ośmiu miesięcy zostanie wyłączona z eksploatacji trasa tramwajowa na al. Solidarności. Stanowi to okazję do wykonania remontu tego torowiska bez generowania dodatkowych utrudnień dla pasażerów. Remont ten zostanie przeprowadzony wzorem działań prowadzonych w ostatnich latach m.in. ciągu ul. Kocmyrzowskiej, ul. Bieńczyckiej, ul. Ujastek Mogilski, ul. Ujastek, a także ul. Zakopiańskiej. Prace obejmą wymianę torowiska, sieci trakcyjnej, peronów przystankowych, a także odwodnienia torowiska. 

Taki zakres prac torowych, w połączeniu z wykonanymi pracami związanymi z remontem nakładkowym jezdni, pozwoli na uzyskanie efektu komfortu podróżowania tą ulicą zbliżonego do efektu, jaki dałaby przebudowa ulicy. 

Remont nakładowy na al. Solidarności

W ramach remontu nakładowego na al. Solidarności wykonano nie tylko nową nawierzchnię jezdni od wjazdu na os. Centrum A, a także B do tzw. „agrafki” przy ul. Bulwarowej, po obu stronach ulicy, ale również remont miejsc postojowych, wymianę krawężników, remont prostopadłych dojść oraz chodników w sąsiedztwie przejść dla pieszych, regulację wysokościową przejść dla pieszych wraz z zastosowaniem infrastruktury dla osób z ograniczoną mobilnością, a także regulację wysokościową zjazdów. Prace, które rozpoczęto w marcu, a obecnie dobiegają końca kosztowały łącznie 10 mln zł. 

fot. /ZDMK/

Źródło: ZDMK

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *