Tanie strony internetowe – co musisz wiedzieć? Poradnik część pierwsza.

FK
FK

Spis treści:
Szablon graficzny: to m.in. dzięki niemu można tworzyć tanie strony internetowe,
Strona RWD (Responsive Web Design) – czym jest i dlaczego innej nie chcesz?

Co łączy każdą tanią w produkcji witrynę internetową? Szablon graficzny. Jeśli podczas analizy cennika agencji marketingowej zauważysz, że koszt zaprojektowania jednej ze stron jest znacznie niższy niż pozostałych, to możesz mieć pewność, że ta witryna powstaje w oparciu o szablon. Czy to źle? Niekoniecznie, o czym więcej przeczytasz w naszym poradniku.

Szablon graficzny: to m.in. dzięki niemu można tworzyć tanie strony internetowe

Czym jest szablon graficzny strony www?

Szablon graficzny to nic innego jak gotowy układ strony, który zawiera zdefiniowane style, konkretny układ elementów, czcionki, kolory i inne komponenty składające się na tzw. layout strony, czyli jej walory wizualne.

Szablony mają to do siebie, że projektuje się je w taki sposób, aby można je było łatwo dopasować do praktycznie dowolnej witryny, bez względu na jej tematykę. Nie jest również potrzebne pisanie kodu strony od podstaw, co znacząco przyspiesza prace nad witryną.

Uwaga eksperta: „ (…)tania strona internetowa nigdy nie jest projektowana od podstaw i nie powstaje na indywidualne zamówienie klienta. Bazą jest tutaj gotowy szablon graficzny, który może być jedynie delikatnie zmodyfikowany. Dlatego wybierając taką stronę nie spodziewaj się, że będzie unikalna.” Źródło: https://soluma.pl/cenniki/cennik-tworzenia-stron-www/strona-www-biznes

Czy strona na szablonie jest gorsza?

Strona internetowa oparta na szablonie nie musi być produktem słabym. Pamiętajmy, że szablon, wbrew pozorom, nie jest „gotowcem”. To tylko baza, którą trzeba jeszcze dopasować do indywidualnych oczekiwań zamawiającego, specyfiki strony czy charakteru marki, jaki dana witryna będzie reprezentować.

Faktem jest również, że mnóstwo profesjonalnych stron korzysta z gotowych szablonów, co zwykle ma na celu przyspieszenie prac oraz obniżenie ich kosztu. Jeśli goni nas czas, a klient dysponuje mocno ograniczonym budżetem, to naprawdę rozsądnie jest sięgnąć po szablon i dostosować go w taki sposób, aby witryna prezentowała się schludnie, była funkcjonalna pod kątem UX, a przy tym odróżniała się od stron branżowej konkurencji.

Podsumowanie

Jeśli cena strony internetowej jest bardzo niska jak na obecne standardy, to nie musi to oznaczać niekompetencji agencji marketingowej. Prawdopodobnie agencja zaprojektuje taką stronę w oparciu o szablon graficzny. Owszem, witryna nie będzie w 100% unikalna, natomiast powstanie względnie szybko i niskim kosztem, co – wiemy to z doświadczenia – w zupełności wystarcza zdecydowanej większości klientów.

W poradniku czytamy: „W projektowaniu taniej strony internetowej ważne jest także zadbanie o optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych. Warto poświęcić czas na przeprowadzenie badań słów kluczowych, aby zoptymalizować treści i meta dane strony, co pozwoli na lepsze pozycjonowanie witryny w wynikach wyszukiwania.” Źródło: https://portalmarketingowy.pl/strony-www,ac229/tania-strona-internetowa-co-powinienes-wiedziec,853

Strona RWD (Responsive Web Design) – czym jest i dlaczego innej nie chcesz?

Nawet kupując tanią stronę internetową należy naciskać, aby witryna została zaprojektowana zgodnie z aktualnymi trendami. Jednym z najważniejszych jest responsywność strony. Co to takiego i czym właściwie jest strona RWD? Zapraszamy do lektury naszego artykułu.

Co to znaczy, że strona jest responsywna?

RWD (Responsive Web Design) to podejście do projektowania stron, które pozwala na ich automatyczne dostosowywanie się do różnych rozmiarów ekranów i urządzeń. Pisząc prościej: gdy wejdziemy na stronę np. na smartfonie, to wygląd witryny i rozmieszczenie jej poszczególnych elementów muszą od razu dostosować się do wyświetlania na małym ekranie.

Strony RWD wyglądają zupełnie inaczej na komputerze i urządzeniu mobilnym, choć ich zawartość jest dokładnie taka sama. Jednocześnie wybierając projektowanie RWD nie musimy już inwestować w drugą, mobilną wersję strony internetowej, co pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i jeszcze więcej pieniędzy.

Musisz to wiedzieć: „W przypadku większości witryn Google indeksuje przede wszystkim mobilną wersję treści. W związku z tym większość żądań indeksowania będzie realizowana przez robota komórkowego, a mniejszość – przez robota komputerowego.” Źródło: https://developers.google.com/search/docs/crawling-indexing/googlebot?hl=pl

Zalety stron RWD

Obecnie żaden projektant stron internetowych nawet nie zająknie się o możliwości stworzenia strony niezgodnej ze standardem RWD (a jeśli to robi, to lepiej uciekać od niego jak najdalej). Strony responsywne są absolutnym standardem i każda firma, która chce być widoczna w sieci, powinna mieć właśnie taką witrynę.

Wynika to z prostego faktu: grubo ponad połowa użytkowników Internetu wchodzi do sieci za pośrednictwem urządzenia mobilnego. Już ponad 50% zakupów online robimy przez smartfony. Nie można tego lekceważyć.

Strony RWD mają mnóstwo zalet, a najważniejsze z nich to:

  • Są w 100% czytelne, niezależnie od tego, na jakim urządzeniu je odwiedzamy;
  • Są atrakcyjne wizualnie i na komputerze, i na smartfonie;
  • Nie wymagają „szczypania” ekranu w celu przybliżenia treści;
  • Są bardzo łatwo w obsłudze na urządzeniu mobilnym, nie irytują więc użytkowników;
  • Ułatwiają konwersję, czyli np. wypełnienie formularza kontaktowego, dokonanie zakupu czy przesłanie zapytania o produkt.

Posiadanie responsywnej strony internetowej świadczy o profesjonalizmie firmy i dbałości o potrzeby klientów, dlatego zamawiając tanią stronę internetową nawet nie rozważaj innej opcji – niezależnie od tego, jakim dysponujesz budżetem (RWD wcale nie podnosi istotnie kosztu produkcji strony).

Porada eksperta 

Podaj dalej
1 komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *