Trwa budowa kładki Kazimierz-Ludwinów. Co się już udało, a na co czekamy?
Trwa budowa nowej kładki pieszo-rowerowej, która połączy Kazimierz z Ludwinowem. Przeprawa o długości 130 metrów powstaje między bulwarem Inflanckim a Wołyńskim. Inwestycja za 114 milionów złotych ma zmienić krakowski krajobraz.
Nietypowa konstrukcja kładki Kazimierz – Ludwinów
Kładka będzie miała nietypową konstrukcję. Projektanci z biura Lewicki&Łatak zaplanowali trzy osobne przejścia. Dwa standardowe pomosty przeznaczono dla pieszych i rowerzystów, natomiast trzeci będzie biegł serpentynami – częściowo nad i pod pozostałymi platformami.
Prace budowlane rozpoczęły się w styczniu 2024 roku. Wykonawca ukończył już przebudowę instalacji podziemnych oraz konstrukcję podpór. Obecnie trwa montaż stalowej konstrukcji kładki. Aby zminimalizować uciążliwości dla mieszkańców Kazimierza, ciężki sprzęt dostarczano drogą wodną.
Na prośbę konserwatora zabytków projektanci wprowadzili istotne zmiany. Obniżyli pomosty i najazd po stronie Kazimierza o dwa metry, co pozwoliło lepiej wkomponować konstrukcję w zabytkowe otoczenie i ochronić rosnące tam drzewa.
Inwestycja otrzymała 65 milionów złotych dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład. Mieszkańcy będą mogli korzystać z nowej przeprawy w połowie 2026 roku.