Prawie 2,5 miliarda złotych, by połączyć Kraków z Gdowem. A później pociąg do Zakopanego

FK
FK
fot: PKP

Ogłoszono przetarg na budowę kolejnego odcinka linii Podłęże-Piekiełko. To będzie komunikacyjny przełom.

W Nieznanowicach koło Gdowa ogłoszono dziś przetarg na budowę kolejnego odcinka linii Podłęże-Piekiełko. Inwestycja o wartości 2,3 miliarda złotych połączy Kraków z Gdowem nową trasą kolejową.

-To przełomowe wydarzenie dla regionu – powiedział wicepremier Władysław Kosiniak-Kamysz podczas briefingu prasowego. Minister podkreślił strategiczne znaczenie inwestycji dla rozwoju transportu w Małopolsce.

W półtorej godziny z Krakowa do Zakopanego

Nowa linia rozpocznie się w Węgrzcach Wielkich i przebiegnie przez siedem miejscowości w gminie Gdów. Na trasie powstanie stacja kolejowa w Gdowie z placem przeładunkowym oraz dwa przystanki – w Wiatowicach i Zagórzanach-Zręczycach.

Budowa odcinka do Gdowa potrwa cztery lata – od 2025 do 2029 roku. Stanowi ona część większego projektu Podłęże-Piekiełko, który ma połączyć Kraków z Podhalem i Sądecczyzną. Po ukończeniu całej trasy w 2030 roku podróż z Krakowa do Nowego Sącza zajmie godzinę, a do Zakopanego – półtorej godziny.

-Gdów czekał na to wydarzenie sto lat – przypomniał wójt Zbigniew Wojas. Gmina przez długi czas rezerwowała tereny pod tę inwestycję, która znacząco poprawi komunikację w regionie.

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *