Urząd poinformował, że zakończyły się prace nad raportem oddziaływania budowy metra w Krakowie na środowisko. Wszystkie dokumenty przekazano do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Decyzja środowiskowa jest jednym z kluczowych elementów takiej inwestycji.
– To kolejny ważny krok w kierunku budowy metra w Krakowie. Przygotowanie decyzji środowiskowej jest najistotniejszym i najbardziej czasochłonnym etapem przygotowania tego typu inwestycji – zaznacza prezydent Aleksander Miszalski.
Miasto do końca przyszłego roku zamierza wybrać wykonawcę projektu pierwszego, 6-kilometrowego etapu pierwszej linii metra na linii wschód-zachód. Zgodnie z założeniami koszty jego budowy pokryje budżet państwa, fundusze unijne, a także miasto.
Jako pierwszy będzie etap centralny
Pierwszy etap będzie obejmować odcinek od skrzyżowania ulic Reymonta i Piastowskiej do realizowanej obecnie linii tramwajowej KST IV (ul. Meissnera – Mistrzejowice) w obszarze ronda Młyńskiego. Najważniejszymi punktami przesiadkowymi będą trzy stacje usytuowane w centrum miasta: w pobliżu dworca głównego, teatru Bagatela, a także ronda Mogilskiego.
– Szacowany koszt realizacji tego odcinka to około 3 mld zł. W drugiej kolejności skupimy się na etapach wschodnim, a także zachodnim. One zostaną zrealizowane przez partnera prywatnego w formule partnerstwa publiczno-prywatnego – wylicza Stanisław Mazur, zastępca prezydenta, nadzorujący przygotowanie budowy metra w Krakowie.
Powołana rada ds. budowy metra
Warto zaznaczyć, że we wrześniu prezydent Aleksander Miszalski powołał radę naukowo-techniczną ds. budowy metra. Dwudziestoosobowa rada będzie pełnić kluczową rolę w podejmowaniu decyzji związanych z planowaniem i budową podziemnego systemu transportowego.
W przyszłym tygodniu działanie w urzędzie miasta rozpocznie wyspecjalizowane biuro ds. metra w Wydziale Strategii, a także Planowania i Monitorowania Inwestycji, które zajmie się wyłącznie przygotowaniem najważniejszej inwestycji dla Krakowa w najbliższych latach.
Źródło: Kraków.pl