W Krakowie lada moment ruszy kampania, która będzie miała na celu przekonać mieszkańców Krakowa do strefy czystego transportu. Na akcje miasto wydało ponad 800 tys. złotych, którą zrealizuje prywatna agencja reklamowa.
W najbliższych dniach rozpocznie się około dwumiesięczna kampania, która ma przekonać mieszkańców Krakowa do strefy czystego transportu. Akcję realizuje prywatna agencja reklamowa ANDO (Agencja Nie Do Ogarnięcia), z którą jednostka miejska ZTP zawarła umowę 20 września. Od tego momentu agencja przygotowuje kampanię.
Promocja w mediach i nie tylko
W kampanii promującej SCT pojawią się m.in. plakaty, billboardy, informacje w prasie, a także w mediach społecznościowych, w tym na TikToku. W akcji miało wziąć udział dwóch youtuberów, którzy na kanałach YouTube’a zwracaliby uwagę na tematy związane ze zrównoważonym transportem, natomiast jeden z nich jest na razie zainteresowany udziałem w kampanii.
Działania skierowane do mieszkańców mają trwać nie krócej niż dwa i nie dłużej niż trzy miesiące od chwili zawarcia umowy. Podwykonawcy został więc minimalny czas na realizację działań w przestrzeni publicznej – kampania najpóźniej ruszy w niedzielę 20 października.
Wartość kampanii to 819 tys. zł brutto. Jeszcze w tym roku ZTP planuje rozpocząć ankiety, w których mieszkańcy wypowiedzą się na temat SCT.