Wydane zostały decyzje ZRID dotyczące zmodyfikowanej wersji węzła Mistrzejowice, łączącego północną obwodnicę Krakowa i drogę S7. Od teraz pracownicy GDDKiA mogą kontynuować prace nad węzłem Mistrzejowice w Krakowie.
Pierwotny projekt dla węzła Mistrzejowice wzbudził dyskusję społeczną. Inwestor, którym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych, a także Autostrad Oddział Kraków, zwrócił się wówczas do ekspertów z Politechniki Krakowskiej. Finalnie powstał zmodyfikowany projekt. Wymagał on przeprowadzenia niezbędnych procedur administracyjnych, których zwieńczeniem są wydawane właśnie decyzje. Mając na uwadze znaczenie węzła dla całej inwestycji, wojewoda Krzysztof Jan Klęczar nadał decyzjom rygor natychmiastowej wykonalności. Dający inwestorowi możliwość natychmiastowego przystąpienia do prac.
Mistrzejowice 1 w nowej odsłonie
Wschodnia część Krakowa przechodzi prawdziwą metamorfozę infrastrukturalną. Prace pozwolą na domknięcie Północnej Obwodnicy Krakowa. Dodatkowo połączone zostaną drogi S7 i S52. Punktem zbieżnym dla tych traktów natomiast będzie węzeł w Mistrzejowicach.
Dzięki wprowadzonym zmianom przeprojektowana została geometria węzła Mistrzejowice I. Dodatkowo zmodyfikowano przebieg wybranych łącznic, usprawniając potoki ruchu. Przyczyni się to również do poprawy przepustowości drogi i większego komfortu jej użytkowników.
Zaktualizowano także analizę akustyczną, a w ślad za tym przeprojektowano część ekranów akustycznych tak, by poprawić warunki akustyczne dla okolicznych mieszkańców.
– Bardzo serdecznie dziękuję za wydanie tych decyzji. One na pewno przyśpieszą realizacje tej inwestycji. Dobrze, że są czynniki społeczne, ale dobrze też, że wśród inżynierów i tych, którzy zarządzają Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jest chwila na to, aby powiedzieć: tak można coś zmienić, poprawić, ulepszyć i to jest właśnie dzisiejszy efekt. Dziękuję serdecznie dyrektorom Wydziału Infrastruktury Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Krakowie za sprawność działania i wszelką pomoc – mówi dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Maciej Ostrowski.
Ważna decyzja
Warto zaznaczyć, że dla inwestycji na węźle S7 w Mistrzejowicach wydano jeszcze druga decyzję – zrid „uzupełniający” pod nazwą: „Kontynuacja projektowania i budowania drogi ekspresowej S7 od granicy woj. świętokrzyskiego do Krakowa, a także odcinek węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła „Nowa Huta”) w ramach zadania: Budowa drogi ekspresowej S7 Warszawa – Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”).
– Drugi zrid jest uzupełnieniem pierwszej decyzji. Dlatego bez niego cała inwestycja byłaby niemożliwa do zrealizowania – mówi wojewoda Klęczar.
Dzięki wydanej decyzji zrealizowane będą takie prace jak budowa oświetlenia drogowego, zasilania urządzeń związanych z drogą czy obiektu inżynierskiego K01.
Źródło: Urząd Wojewódzki w Krakowie