Minął rok od otwarcia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej. Jak się okazuje, to była świetna inicjatywa.
4 września minął rok od rozpoczęcia regularnego kursowania tramwajów po trasie do Górki Narodowej w Krakowie. W tym czasie z tej trasy skorzystało ponad sześć milionów pasażerów.
Na nowej linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej kursują tramwaje linii nr 18, 50 oraz linia zastępcza nr 75. Wykorzystywane są głównie nowoczesne wagony Stadler Tango Lajkonik, a także Bombardier NGT 8 i Pesa Krakowiak.
W ciągu roku na tej trasie odbyło się niemal 163,5 tysięcy rozkładowych kursów tramwajowych, pokonując łącznie około 686 tys. kilometrów.
Wielki sukces szybkiej linii tramwajowej
Realizacja tej inwestycji infrastrukturalnej, obejmującej m.in. 5,5 km podwójnego torowiska, 23 perony, parkingi Park&Ride oraz nowe drogi rowerowe, była możliwa dzięki współfinansowaniu z Unii Europejskiej (184 mln zł) oraz środków rządowych (38 mln zł).
Projekt ten został wyróżniony przez kapitułę konkursu „Lider Małopolski 2023” organizowanego przez Stowarzyszenie Gmin i Powiatów Małopolski, co podkreśla jego znaczenie dla rozwoju transportu publicznego w Krakowie.