Eksperyment drogowców w Krakowie. Czy sprawdzi się na torowiskach? 

KS
KS
ZDMK

Na ulicy Telimeny i Prostej w Krakowie, wymieniane są m.in przejazdy przez torowisko tramwajowe. ZDMK postanowiło zastosować nowe rozwiązanie, którymi są prefabrykowane płyty torowe. Dzięki nim trwałość nawierzchni drogowej powinna znacząco się polepszyć.

Jeżeli ten pomysł przyniesie pożądane skutki to swoje zastosowanie może znaleźć również w innych częściach Krakowa, szczególnie w miejscach o skomplikowanej geometrii torów, takich jak Stare Miasto. 

Nowe płyty poprawią jakość nawierzchni?

Jeśli rozwiązanie się sprawdzi, będzie je można zastosować np. na Starym Mieście, gdzie łuki szyn są ekstremalnie małe. Zamiast standardowych prefabrykowanych płyt torowych, montowane będą wykonywane na zamówienie płyty. Powinno to znacząco poprawić jakość nawierzchni drogowej, w szczególności na węzłach tramwajowych. Dotychczasowe rozwiązania nie pozwalały stosować prefabrykatów na węzłach oraz w łukach o małych promieniach. Nawierzchnia drogowa w tych newralgicznych miejscach powinna być dużo trwalsza. Uszkodzenia nawierzchni asfaltowej na węzłach jest bowiem jedną z bolączek, na którą skarżą się kierowcy. 

Test ma odpowiedzieć na pytanie, czy nowa technologia rozwiązuje te problemy. Wyniki będą podstawą do decyzji o przyszłych inwestycjach. Wykorzystujemy prace, które i tak trzeba było wykonać, aby znaleźć odpowiedź na pytanie, czy nowa technologia poprawi komfort przejazdów przez centrum Krakowa – wyjaśnia Magdalena Nowak-Obrzut, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa. 

fot. /ZDMK/

Źródło: ZDMK

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *