Kraków pojawia się na wielu filmikach na Youtube. Jednym z najpopularniejszych “krakowskich” filmów na platformie jest biegający i wrzeszczący IshowSpeed, który w tym roku odwiedził stolicę Małopolski. Natomiast niekwestionowanym numerem jeden jest Imad Fares.
Imad Fares jest autorem najpopularniejszego “krakowskiego” filmiku. Możliwe, że przechadzając się po Starym Mieście mogliście napotkać artystę. Algierczyk już od kilkunastu lat mieszka w Krakowie i od czasu do czasu siada ze swoją gitarą na Rynku i prezentuje swoje umiejętności muzyczne.
– Sam zacząłem uczyć się gry na gitarze. To doświadczenie pomogło mi rozwinąć świetne muzyczne ucho i opanować różne techniki, jednocześnie doświadczając różnych stylów muzycznych i wpływów z pobliskich krajów – czytamy w wizytówce Imada Faresa, rocznik 1979.
– Moja historia występów ulicznych zaczęła się w Polsce, Krakowie, magicznym i urokliwym mieście, które ogromnie mnie zainspirowało. To najpiękniejsze doświadczenie, jakie kiedykolwiek przeżyłem. Łączenie się z wami wszystkimi, przebywanie w otoczeniu ludzi z tak wielu krajów, którzy godzinami z pasją słuchają mojej muzyki z podziwem i radością – dodaje.
Rekordowy filmik
Wrzucony w 2016 roku filmik, na którym artysta zasiadł i grał na gitarze, a w tle pojawiły się sukiennice zyskał ponad 47 milionów odsłon. Oznacza to, że Imad jest autorem najpopularniejszego „krakowskiego” filmiku na Youtube. Artysta na wideo zagrał cover piosenki „Pharaona” z repertuaru Gypsy Kings.
Film z 2016 roku z grający Imadem znajduje się kanale Jakuba Heliniaka mając 42 miliony odsłon. Od trzech lat to wideo znajduje się także na kanale Imad Faresa – i tam obecnie jest 4,7 mln odsłon. Łącząc wyświetlenia z obu kanałów liczba robi wrażenie.
Innymi filmikami z Krakowa, które potężnie przebiły się na YouTube są MPK i oficjalny teledysk ŚDM Kraków 2016. Filmik MPK z 2014 roku, na którym znajduje się tramwaj wjeżdżający w rowerzystę, a dokładnie to w fantoma na rowerze ma 27,5 mln wyświetleń, natomiast „Błogosławieni miłosierni” – oficjalny Teledysk ŚDM Kraków 2016 zgarnął 11 mln. IShowSpeed uplasował się zaraz za nimi przebijając 10 mln wyświetleń.