Budowa bezkolizyjnego węzła drogowego w Wieliczce cieszy się dużym zainteresowaniem. Trzynaście firm złożyło oferty, które zmieściły się w budżecie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Najniższą ofertę złożyło konsorcjum firm TERS (lider) i Instbud na kwotę 53,1 mln zł. Najdroższą, firma PORR, o wartości 80,4 mln zł. GDDKiA na budowę chce przeznaczyć prawie 86 mln zł.
Głównym kryterium w tym postępowaniu jest cena. Im niższa, tym więcej punktów dla oferenta. Maksymalnie – na tym etapie – można uzyskać 60 punktów. Pozostałe 40 proc. końcowej oceny oferty stanowi jakość. Co to oznacza? To, że GDDKiA będzie brać pod uwagę m.in. przedłużenie okresu gwarancji na ekrany akustyczne, instalacje zasilające, a także obiekty mostowe. Komisja przetargowa przystępuje do analizy otrzymanych ofert.
Inwestycja poprawi bezpieczeństwo
Nowy, bezkolizyjny węzeł powstanie w miejscu skrzyżowania DK94 (ul. Krakowska) z ul. Krakowską Boczną – tzw. łącznikiem z rondem Wieliczan. Funkcjonująca tam sygnalizacja świetlna ogranicza przepustowość, a także przyczynia się do powstawania zatorów drogowych – szczególnie w godzinach szczytu. Budowa nowego układu drogowego spowoduje likwidację sygnalizacji, a nowe rozwiązanie udrożni ruch na DK94 i wjazd do Wieliczki. Inwestycja pozwoli na bezpieczne włączanie się do ruchu kierowców jadących z Wieliczki w kierunku Krakowa, a także Bochni.
Według Generalnego Pomiaru Ruchu z 2020-2021 ul. Krakowską przejeżdża codziennie prawie 22 tysiące pojazdów.
Źródło: GDDKiA