Autobus widmo w Krakowie. Pomija przepełnione przystanki

KS
KS

Problemy z komunikacją miejską w Woli Justowskiej. Autobus aglomeracyjny przyśpieszonej linii 300 przejeżdża mieszkańcom przed nosami, bo nie ma tych przystanków na liście.

----- Partner Działu Kraków -----

Mieszkańcy proszą miasto o wyznaczenie dodatkowych przystanków na trasie linii 300 (Osiedle Podwawelskie – Kraków Airport). Mowa o dodaniu przystanków: M. Konopnickiej, Instytut Reumatologii, Przegon, Piastowska, Lajkonik, Strzelnica, Sielanka, Park Decjusza. Linia 300 to linia przyspieszona, więc z założenia nie zatrzymuje się na wielu pośrednich przystankach.

Pytanie, czy w tej sytuacji jest to dobre rozwiązanie.

Pusty autobus omija kluczowe przystanki

Mieszkańcy interweniowali już w tej sprawie do Zarządu Transportu Publicznego pokazując problem. Podsyłali zdjęcia jak pusty autobus jedzie przez Wolę Justowską pomijając kluczowe przystanki, na których czekało mnóstwo pasażerów. 

W ostatnim czasie interpelację w tej sprawie w imieniu mieszkańców skierowała do władz Krakowa radna miejska Agnieszka Łętocha. 

Autobus aktualnie nie zatrzymuje się na przystankach na Woli Justowskiej, kursując bezpośrednio na trasie do lotniska. Zgodnie z prośbą mieszkańców proponuje, by przystanek przy ul. Konopnickiej był stałym, a pozostałych siedem – na żądnie – pisze radna. 

Miasto nie widzi problemu

Na ten moment jedyną alternatywą dla mieszkańców jest autobus 152, który często jest spóźniony i przepełniony. Inną opcją jest samochód prywatny lub taksówka. Miasto jednak dalej uważa, że dodatkowe przystanki nie są potrzebne. Konsekwentnie odmawia ich wyznaczenia dla linii 300. 

W przeszłości funkcjonowała linia autobusowa, kursująca na analogicznej jak obecnie linia 300 trasie, od przystanku Muzeum Narodowe do Portu Lotniczego, i nie spełniała we właściwy sposób swojej roli. Pasażerowie, których celem podróży nie było lotnisko w Balicach, często skarżyli się na tłok generowany przez osoby jadące do i z Portu Lotniczego, przewożące bagaż o większych gabarytach zajmujący dużo miejsca w pojeździe – tłumaczy w odpowiedzi na interpelację zastępca prezydenta Krakowa Stanisław Kracik.

Z tego względu uruchomiono nową, przyspieszoną linię 300, przeznaczoną w całości do obsługi lotniska, kursującą z pętli Os. Podwawelskie i zatrzymującą się na minimalnej liczbie przystanków pośrednich. Jej celem i podstawowym zadaniem jest zapewnienie jak najszybszego połączenia centrum miasta z lotniskiem. 

Władze miasta twierdzą, że z uwagi na charakter tego połączenia niewskazane jest dodawanie przystanków pośrednich, które wydłużą czas przejazdu, a dodatkowo spowodują większe mieszanie się potoków pasażerskich, ponownie generując problemy, które przyczyniły się do uruchomienia linii 300, przeznaczonej do obsługi Portu Lotniczego.

Quick Link

Podaj dalej
Zostaw komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

O Nas

Jesteśmy najszybciej rozwijającym się portalem na temat Krakowa i Małopolski

Redakcja

Zobaczysz coś ciekawego, chcesz żebyśmy o tym napisali? Daj nam znać:

redakcja@kr24.pl

Chcesz zamieścić reklamę na naszym portalu? Napisz:

reklama@kr24.pl

Wydawcą portalu jest
Fundacja KR24.pl

Wpisana do rejestru Stowarzyszeń, Innych Organizacji Społecznych i Zawodowych, Fundacji Oraz Samodzielnych Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej oraz Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS: 0001110778