Od czwartku, 9 maja, inspektorzy ruchu MPK mają do swojej dyspozycji cztery nowe radiowozy. Będą im one służyć podczas pracy, w której bardzo ważny jest m.in. szybki dojazd do miejsca kolizji czy wypadku z udziałem pojazdów MPK oraz tam, gdzie zagrożone jest bezpieczeństwo pasażerów, kierowców i motorniczych.
W kwestii wyboru nowych radiowozów istotne było, by były one przyjazne dla środowiska. Napęd hybrydowy nowych radiowozów pozwala przejechać miasto, wykorzystując przez ok. 50 proc. trasy wyłącznie silnik elektryczny, co znacząco przekłada się na zminimalizowanie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Nowe radiowozy oficjalnie przekazał inspektorom ruchu MPK Grzegorz Dyrkacz, wiceprezes zarządu MPK SA w Krakowie.
Nowe pojazdy to nowoczesne Toyoty kombi z napędem hybrydowym piątej generacji, o mocy 140 KM. W porównaniu do dotychczas eksploatowanych przez MPK radiowozów, jest w nich znacznie więcej miejsca wewnątrz, w tym w przestrzeni bagażowej. To znacznie zwiększy komfort pracy inspektorów, którzy do swojej dyspozycji każdego dnia muszą mieć sporo przedmiotów i przewożą je właśnie w radiowozach, są to m.in. toromierz, znaki ostrzegawcze i inne przedmioty do zabezpieczania miejsca zdarzeń drogowych. Oczywiście w środku radiowozów nie mogło zabraknąć miejsca na defibrylator.
Pojazdy mają w standardowym wyposażeniu szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo i komfort jazdy. Dodatkowo radiowozy doposażone zostały w sprzęt komputerowy, zapewniający inspektorom ruchu MPK szybką i komfortową likwidację zdarzeń komunikacyjnych.
Każdy z czterech radiowozów został wyposażony w zestaw świateł ostrzegawczych LED na dachu oraz z przodu i z tyłu. Do wyposażenia dodatkowego należy wideorejestrator jazdy z odczytem prędkości. Elementem wyposażenia jest także lokalizator ułatwiający szybkie zlokalizowanie każdego radiowozu.
Fot. MPK Kraków