Czy ta inwestycja w końcu będzie miała swój koniec? Przedstawiona została nowa wizualizacja parkingu P+R w Bronowicach. W połowie tego roku ma zostać również ogłoszony przetarg na wykonawcę tej inwestycji.
Miasto już w 2021 roku rozstrzygnęło przetarg na projekt i budowę węzła przesiadkowego na Bronowicach, który miał powstać wewnątrz łącznicy Balickiej i Armii Krajowej. Przewidziano budowę dworca autobusowego, parkingu przesiadkowego. Do realizacji inwestycji nie doszło z powodu braku pieniędzy w budżecie miasta.
Powrót dużej inwestycji
Węzeł ma powstać w obrębie istniejącego, dwupoziomowego skrzyżowania ulic: Armii Krajowej, Balickiej i Bronowickiej. Inwestycja obejmuje m.in. budowę parkingu park&ride na ok. 220 miejsc (z możliwością rozbudowy do 500 miejsc), przystanki kolejowe, dworzec autobusowy – dla linii miejskich i aglomeracyjnych – z 12 peronami, zespół przystanków tramwajowych i autobusowych, czy poczekalnię dla pasażerów.
Nowy węzeł miał być gotowy w kwietniu 2023 r., ale z tych planów nic nie wyszło. Teraz miasto wróciło do inwestycji. Tym samym pojawiła się nowa wizualizacja, która wygląda zdecydowanie lepiej.
Dla mnie te parkinkingi P&R to jakaś kpina. Jak niby parking na 60-100 samochodów ma pomóc w przesiadce na komunikację? Najlepszy przykład P&R przy Pachońskiego oddany w zeszłym roku. Parking na kilkadziesiąt pojazdów, a z przystanku w porannych godzinach szczytu odjeżdża z 1tys osób. Choćby się chciało to nie ma szans zostawić samochodu i pojechać do pracy czy na zakupy. I tak jest na każdym praktycznie P&R. Jeszcze chcą strefę czystego absurdu wprowadzić i że niby ludzie mają samochody zostawiać na m.in parkingach P&R i przesiadać się na komunikację. Na jakich parkingach się pytam? Tych na 100 samochodów?