Zakończyła się budowa kładki nad Zakopianką. Piesi w Głogoczowie od teraz mają do dyspozycji bezpieczne przejście nad ruchliwą drogą. Oficjalne otwarcie kładki jest zaplanowane na wtorek, przed południem.
“Ostatnie prace w Głogoczowie to likwidacja starego przejścia dla pieszych. Musimy uzupełnić krawężnik wzdłuż drogi i ściągnąć farbę z nawierzchni. Dlatego też we wtorek w Głogoczowie będą niewielkie utrudnienia na trasie. Ruch w razie potrzeby będzie sterowany ręcznie” – informuje GDDKiA.
Kładka nad Zakopianką zastępuje dotychczasowe przejście dla pieszych koło przystanku Głogoczów Podlesie. Powstała na trzech podporach – dwie są po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 33,5 m długości, biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę jest dostępne za pomocą schodów, a także wind.
Kładka poprawi bezpieczeństwo pieszych
Głogoczowskim odcinkiem Zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące pojazdów. Od 2017 roku było w tym miejscu pięć wypadków z udziałem pieszych. Nowa kładka zdecydowanie poprawi ich bezpieczeństwo.
Koszt inwestycji to 5,4 mln zł. Wykonawcą prac jest firma Budownictwo Mosty Drogi.
Prace trwają
Kładka w Głogoczowie to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które realizowane są dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa, w Libertowie, do 2027 roku powstaną trzy kładki w ramach przebudowy Zakopianki:
• obok skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą;
• w pobliżu przystanku autobusowego Góra Libertowska;
• przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na północ od przejścia w Głogoczowie powstaje kolejna kładka, w Mogilanach. W Krzyszkowicach powstają węzeł, a także tunel pod DK7, który będzie służył również pieszym. Pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt powstaje w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły – w Krzyszkowicach, a także Myślenicach – GDDKiA planuje zrealizować do końca 2025 roku.
Źródło: GDDKiA w Krakowie